Welkom bij Renault Trucks
Transport oplossingen
Rijden met elektrische vrachtwagens
#JoinTheGoodMove
Electromobility
Dec. 19 2022
The climate crisis and the widespread implementation of Low Emission Zones (LEZ) are posing new challenges, and requiring significant changes to the road haulage sector. Of the alternative energy types available today, electricity is the most effective means of decarbonising your operations in urban applications, while remaining competitive.
- What is the driving range of an electric truck?
- Download onze gratis whitepaper en krijg een stap-voor-stap handleiding over hoe u uw wagenpark soepel kunt decarboniseren
- Hoe werkt een elektrische vrachtwagen?
- Begrijpen hoe vervoer koolstofarm kan worden gemaakt
- Hoe wordt een elektrische vrachtwagen opgeladen?
- Hoeveel kost een elektrische vrachtwagen?
- Wat heeft de toekomst in petto voor vrachtwagens?
- Ontdek ons gamma 100% elektrische vrachtwagens
What is the driving range of an electric truck?
The driving range of an electric truck varies according to several factors. These include the application of the truck, the load being transported, the driving style and even the external conditions may have an impact on the driving range of an electric truck. With the Renault Trucks E-Tech vehicle range, the driving range may reach up to 560 km*, depending on the type of electric heavy commercial vehicle being used and the conditions of use.
*based on 6 packs of 94kWh batteries
Check our Range Simulator to know more about the driving range of our electric trucks
Download onze gratis whitepaper en krijg een stap-voor-stap handleiding over hoe u uw wagenpark soepel kunt decarboniseren
Hoe werkt een elektrische vrachtwagen?
Een elektrische vrachtwagen maakt gebruik van een elektromotor die elektrische energie verbruikt. De batterijen slaan de elektrische energie op die nodig is om de vrachtwagen te laten werken, wat de actieradius bepaalt.
Een batterij bestaat uit een reeks cellen die in modules met elkaar zijn verbonden. Ze worden bewaakt door het batterijbeheersysteem (BMS). Dit is een elektronische component die de elektrische vrachtwagen en de batterij beschermt tegen vroegtijdige veroudering en brand bij onjuist gebruik. De energiedichtheid wordt verhoogd dankzij het gebruik van NMC-cellen (nikkel-mangaan-kobalt), die een uitstekende vermogen/gewichtsverhouding hebben en dus het beste compromis bieden tussen actieradius en laadvermogen.
Verplichtingen van Renault Trucks
Wij vertrouwen op een duurzame supply chain en voeren supply chain audits uit bij onze leveranciers, waaronder de kobaltmijnen zelf. De batterijen worden in Europa geassembleerd. De voertuigen worden in Frankrijk geassembleerd.
Derecycling is de verantwoordelijkheid van Renault Trucks zodra de batterijen bij de dealer zijn ingeleverd. Het tweede leven van de batterijen biedt tal van mogelijkheden, zoals apparatuur voor de opslag van elektriciteit in huizen en gebouwen zonder aansluiting op het elektriciteitsnet of zelfs zonnecentrales. Recycling is ook essentieel om een duurzame elektromobiliteitsoplossing te garanderen. Renault Trucks en de Volvo Groep zijn volledig betrokken bij dit gebied, dat zich geleidelijk ontwikkelt naarmate de markt groeit.
Begrijpen hoe vervoer koolstofarm kan worden gemaakt
Schrijf je gratis in en krijg toegang tot een e-learning platform met deskundige inhoud!
Hoe wordt een elektrische vrachtwagen opgeladen?
Een elektrische vrachtwagen wordt opgeladen via een aangepast stopcontact met wisselstroom (AC) voor langzaam laden of met een gelijkstroomlader (DC) voor snel laden. Dankzij onze innovatie kan Renault Trucks een brede waaier aan duurzame laadoplossingen aanbieden, aangepast aan uw activiteiten en uw behoeften. De laadoplossingen van Renault Trucks kunnen worden aangepast voor meer flexibiliteit. Wij helpen u ook bij het kiezen van de laadmodus die het beste bij uw rendabiliteit past en adviseren u over het opladen van uw elektrische vrachtwagens.
Ontdek hoe u de laadinfrastructuur installeert en onderhoudt: lees meer!
Huishoudelijk stopcontact | Wallbox & openbare lader | Snellader | Industrieel stopcontact |
---|---|---|---|
2,3 kW / 10 A 3,2 kW / 14 A Oplossing voor occasioneel gebruik 25 h/20 h
|
3,7 kW / 16 A (1-fase) 11 kW / 16 A (3-fase) Aanbevolen oplossing 16 h
22 kW AC / 32 A (3-fasen) Modus 3 Aanbevolen oplossing 8 h 30 voor 265 kWh (4 x 66 kWh) 12 u voor 375 kWh (4 x 94 kWh) 40 kW DC / 63 A (3-fase) Modus 4
4 h 15 voor 265 kWh (4 x 66 kWh) 6 u 10 voor 375 kWh (4 x 94 kWh) |
AC: 7,4 kW AC / 32 A (1-fase) 8 h: 100% 6h30: 80% DC: 22 kW DC / 32 A 3 h: 100% 2 h: 80%
150 kW DC / 225 A Modus 4 1 u 20 voor 265 kWh (4 x 66 kWh) 1 u 50 voor 375 kWh (4 x 94 kWh) |
Meer dan 22 kW 22 kW AC / 32 A (3-fasen) Modus 2
Incidentele oplossing 8 h 30 voor 265 kWh (4 x 66 kWh) 12 u voor 375 kWh (4 x 94 kWh)
|
Hoeveel kost een elektrische vrachtwagen?
Tegenwoordig zijn de kapitaalkosten voor de aanschaf van een elektrische truck hoger dan die van een gelijkwaardige ICE-truck. Het is echter belangrijk te denken aan de Total Cost of Ownership (TCO) voor een elektrische truck, omdat de kosten van een elektrische truck tijdens het gebruik snel die van zijn dieseltegenhanger benaderen, en zelfs voordeliger zijn. De onderhoudskosten zijn immers lager en de energiekosten zijn lager dan die van fossiele brandstof.
Meer informatie over de kosten van elektrische vrachtwagens: lees meer!
Wat heeft de toekomst in petto voor vrachtwagens?
De sector van het wegvervoer moet de uitdaging aangaan om de CO2-uitstoot te verminderen en de doelstellingen van de klimaatakkoorden te halen. Bij Renault Trucks zetten wij ons in voor de energietransitie en staan wij aan uw zijde om uw bedrijf koolstofvrij te maken. Wij zijn ervan overtuigd dat elektrische energie de meest volwassen oplossing is om de uitstoot te verminderen. Daarom zullen wij in 2023 ons gamma van 100% elektrische zware bedrijfsvoertuigen uitbreiden met Renault Trucks E-Tech C en Renault Trucks E-Tech T.
Bestel vooraf een Renault Trucks E-Tech T of C
Ontdek ons gamma 100% elektrische vrachtwagens
Renault Vrachtwagens E-Tech Master |
Renault Vrachtwagens E-Tech D & D Breed |
Komende Renault Vrachtwagens E-Tech C* |
Komende Renault Vrachtwagens E-Tech T* |
|
---|---|---|---|---|
Gebruik | Stedelijk en voorstedelijk | Stedelijk en voorstedelijk | Stedelijke bouw | Regionale distributie |
Actieradius | 200 km | 560 km** |
300 km (enkele lading) 500 km (tussentijdse snelle lading gedurende 1 uur (250 kW)) |
300 km (enkele lading) 500 km (tussentijdse snelle lading gedurende 1 uur (250 kW)) |
*verkocht in 2023
**gebaseerd op 6 pakketten van 94 kWh batterijen