Welkom bij Renault Trucks
Services
Reman-proces: duurzame reserveonderdelen van Renault Trucks
Gegarandeerde kwaliteit met de expertise en onderdelen van Renault Trucks
Het Reman-proces van Renault Trucks biedt een uitgebreid assortiment aan gereviseerde onderdelen die even betrouwbaar, duurzaam en prestatiegericht zijn als nieuwe onderdelen.
- Behoud de authenticiteit van een echt onderdeel.
- Verminder stilstand van voertuigen dankzij meer dan 2000 beschikbare onderdelen.
- Profiteer van aantrekkelijke prijzen, tot wel 30% goedkoper.
- Ondersteun de circulaire economie en verlaag uw ecologische voetafdruk
- 2 jaar garantie.
Herfabricage met het oog op de toekomst
Met het reman-proces, zet Renault Trucks zich in voor herfabricage als een oplossing voor een duurzamere toekomst. Door gebruikte producten een tweede leven te geven, zorgen we niet alleen voor een economische oplossing maar ook voor een die onze ecologische voetafdruk verkleint.
Met de herfabricage van onderdelen kunnen we tot 80% CO2, meer dan 85% aan grondstoffen en 80% energie besparen in vergelijking met de productie van nieuwe onderdelen.
Hoe werkt het Reman-proces?
Het Reman-proces is gebaseerd op het verzamelen van tweedehands onderdelen via ons netwerk van dealers. Deze onderdelen worden vervolgens geanalyseerd en klaargemaakt voor herfabricage. We volgen een strikt industrieel proces zodat versleten onderdelen weer net zo betrouwbaar worden als nieuwe onderdelen. Dit proces bestaat uit zeven stappen.
Fase 1: Inzamelen van gebruikte onderdelen
De gebruikte onderdelen die uit de vrachtwagens worden gehaald, komen aan in de fabriek en worden opgeslagen in afwachting van hun herfabricage.
Fase 2: Demontage
Elk onderdeel wordt gedemonteerd volgens een nauwkeurig proces en met speciaal gereedschap. Het doel is om onderdelen te behouden die later opnieuw gebruikt kunnen worden.
Fase 3: Reiniging en oppervlaktebehandeling
Na een eerste leven vertonen sommige onderdelen vet- of vuilresten. Daarom worden ze gereinigd om hun oorspronkelijke uiterlijk terug te krijgen. Afhankelijk van het type onderdeel kunnen industriële wasmachines, ovenverwarming of zandstraaltechnieken worden gebruikt.
Fase 4: Inspectie en sorteren
Niet alle onderdelen kunnen worden gebruikt. Onderdelen die te veel beschadigd of versleten zijn en onderdelen die niet meer aan de meest recente technische normen voldoen, worden niet gebruikt. De inspectie wordt uitgevoerd door operators en indien nodig met hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld lek- of scheurtesten.
Fase 5: Herfabricage van de onderdelen
Alle versleten onderdelen die opnieuw kunnen worden gebruikt, worden onder strikte voorwaarden hergefabriceerd zodat ze weer aan de oorspronkelijke specificaties voldoen. Onderdelen zoals krukassen of cilinderkoppen worden opnieuw geslepen en behandeld.
Fase 6: Hermontage
Nadat de onderdelen zijn gewassen, getest en geherfabriceerd, is het tijd om ze opnieuw te monteren om bijvoorbeeld versnellingsbakken of andere koppelingen te herbouwen. Onderdelen die tijdens de sorteerfase zijn weggegooid, worden vervangen door nieuwe onderdelen. Hoewel de hermontageprocessen soms specifiek zijn voor de Reman-fabriek, zijn de tooling, productiemethoden en koppelwaarden strikt identiek aan die van nieuwe originele onderdelen.
Fase 7: Eindtests en kwaliteitscontroles
Voordat ze de fabriek verlaten en naar de onderdelenmagazijnen gaan, wordt elk product aan het einde van de productielijn getest op een testbank. Hiermee worden extreme bedrijfsomstandigheden gesimuleerd om te kunnen profiteren van dezelfde garantie als een nieuw origineel product.